par Talizia Jeu 26 Mar - 17:01
Death Knight
Blood Boil's damage increased to make up for no longer doing damage.
ben va falloir que je l'utilise car inutile pour le moment
Blood Boil now does some damage to undiseased targets and extra damage to diseased targets. Its radius has been decreased.
donc une aoe sans maladie maintenant et plus de dégats avec maladie : mais moins grande à tester
Blood Plague: Now lasts 15 seconds untalented.
Frost Fever: Now lasts 15 seconds untalented.
cool le refresh des maladies ne se fera pas toutes les 10s
Blood Strike: Bonus damage for diseases is now a multiplier rather than a flat bonus.
voir si plus ou moins efficace se multiplicateur
Death Pact: This heal cannot be a critical.
plus de heal critique en sacrifice de goule : petit nerf mais pas trop grave
Death Strike: The weapon damage percent on this ability has been increased from 60% to 75%, but the amount of healing per damage done has been reduced by 20%.
moins de survivalisme : la frappe de heal moins efficace
Frost Presence: Now grants 5% damage reduction instead of 15% magic damage reduction.
moins bon tank magique, mais meilleur tank sur tout type de dégats
Obliterate: Bonus damage for diseases now increases damage done by a percentage rather than a flat amount.
voir si up ou nerf (dépend bcp plus de l'arme)
Pestilence does no damage and has only one rank.
mon aoe a dégats sur trash sur puissante disparait
Plague Strike and Blood Plague no longer remove hots. Plague Strike's damage increased quite a bit to compensate.
on ne supprime plus les hot nerf pour le pvp
Raise Ally now has a cooldown greater than 15 minutes and can no longer be used in Arenas.
augmentation du cooldown du fun zut
Raise Dead: Duration lowered to 60 seconds and cooldown lowered to 3 minutes. The cooldown on this ability now begins when the pet dies rather than when it is summoned.
donc si ta goule meurt qd c'est un pet, tu dois attendre 3 minutes pour la suivante -> nerf
Rune of Cinderglacier now procs per minute instead of a 5% chance.
rune que les impies doivent utilisées car augmente les dégats d'ombre et de givre de 20% qui proc assez souvent (moins de proc donc nerf)
Rune of the Fallen Crusader: This weapon enchant now provides only 15% strength, but its chance to proc is doubled.
perso qd je l'avait j'était 70% du tps sous sont buff, donc nerf
Rune of Razorice now affects Frost damage done by the death knight only, but stacks up to 10%.
plus de bonus pour le raid sur les dégats de froid
Talents
Blood
Abomination's Might: This effect can now also be caused by Death Strike.
bien, une autre frappe pour le proc
Blade Barrier: Now grants 1/2/3/4/5% damage reduction instead of 2/4/6/8/10% parry.
voir si up ou nerf du tank : car il faut comparer 10% de parade et 5% de dégat en moins
Improved Blood Presence: Replaced with Improved Blood Presence. This allows the death knight to keep the healing from damage done bonus of Blood Presence in any presence, and increases healing received while in Blood Presence.
plus d'aura de regen vie pour le raid : et complètement inutile maintenant
Blood Gorged now grants armor penetration instead of expertise.
plus de pénétration d'armure, moins d'expertise à tester pour voir
Changed! Bloody Strikes: The bonus damage this talent grants to Blood Boil has been reduced to 10/20/30%.
petit nerf
Bloodworms now heal more.
plus de soin par les vers petit up
Dancing Rune Weapon: Damage done by this pet is reduced by 50%, but the cooldown is reduced to 90 seconds.
moins de dégats de l'arme dancante mais moins de cooldown, mais le ratio donne un nerf
New talent: Improved Death Strike: Increases Death Strike damage by 10/20%, and critical strike chance by 3/6%.
partie de talent de rang 1 en impie qui passe en sang révision des templates
Changed! Heart Strike: Bonus damage for diseases is now a multiplier rather than a flat bonus.
a tester (dépend bcp de l'arme)
Hysteria: This ability now causes the target to lose health rather than take damage.
différence pour la présence de sang qui permettait au lanceur de se sort de se regen sur la vie d'un autre
Might of Mograine: No longer affects Obliterate.
nerf : obliterate est la frappe de dégat du spé sang
Scent of Blood: Will now proc on a dodge, parry or when taking damage, and now grants 10 runic power per charge. Internal cooldown removed.
jamais tester : mais rarement en manque de puissance runique. Pour info up du talent
Spell Deflection: This talent has been increased to 15/30/45% damage reduction.
up avant 10/20/30 mais comme on perd en parade, proc moins souvent (oui la chance de proc est basé sur la chance de parade)
now procs a free Death Coil instead of requiring you to push the button. Ranks reduced from 5 to 3.
avant on avait un critique gratuit qui pouvait rentrer facilement dans le cycle, les crit augmente le dps jusqu'à 3% grace a un talent, donc petit nerf.
Vampiric Blood: Cooldown increased to 2 minutes from 1 minute.
nerf du tank sang
Will of the Necropolis: This ability now has a 15 second cooldown on how often it can occur.
gros nerf du tank sang (c'est la diminutiom de dégats subit sous 35% de pv alors que toujours valable chez le paladin).
Frost
The following talents have moved in the Frost tree: , Glacier Rot, Killing Machine, Chilblains, and Endless Winter.
up pour le pvp il parait
Black Ice: Frost Damage bonus lowered to 4/8/12/16/20%
nerf
Blood of the North: Now also increases damage dealt by Frost Strike by 3/6/9/12/15%.
up
Chilblains: Now a 15/30/50% movement speed debuff up from 30%. Can no longer be dispelled.
up et ca va en faire crier plus d'un en pvp
Improved Frost Presence: Replaced with Improved Frost Presence. Allows the deathknight to keep the health bonus of Frost Presence in any presence, and decreases magic damage taken while in Frost Presence.
plus de resist magie de raid, mais le bonus n'est pas négligeable
Glacier Rot: Third rank added, and damage bonus increased to 7/13/20%.
bien pour les spé frost uniquement
Howling Blast: Base damage and scaling doubled. This ability no longer deals bonus damage to targets with Frost Fever. Cooldown increased to 10 seconds. Swapped positions with Hungering Cold in the talent tree.
devient l'ultime du spé frost, et donc recu du up dps, et de l'augmentation du cooldown
Icy Talons and Improved Icy Talons: These talents now have new icons.
donc plus la patte de l'aspect du faucon
Lichborne: No longer improves your chance to be missed. Now correctly grants immunity, and will break all effects to which Lichborne makes you immune.
a voir pour les tanks, si toujours aussi efficace
Moved up to tier-1 and reduced to 2 ranks (15/30%).
c'est pas des pourcent mais une augmentation de la puissance runique : donc ca peut être un up avec certains sorts
Unbreakable Armor: Now grants damage reduction instead of physical damage reduction. Cooldown increased to 2 minutes from 1 minute.
mieux car le bonus armure était négligeable avant
Unholy
Bone Shield: Cooldown increased to 2 minutes from 1 minute.
nerf en tank car protège, et aussi un peu en dps car bonus dégats
Desecration: This talent now has a 100% chance to be triggered, works with Scourge Strike, and instantly snares targets within the Desecration area. Additional points in the talent increase the damage bonus and snare magnitude instead of increasing the chance it will be triggered.
modif du sort, ni up, ni nerf mais maintenant nécéssaite les 5 points de talent pour être efficace.
New Talent: Ghoul Frenzy: Grants 25% melee haste to your pet and heals it for 30% of its maximum health. Costs 1 Unholy Rune.
a voir car déjà bcp de truc coute des runes impies
Magic Suppression: Now has 3 ranks (down from 5) for 2/4/6% magic damage reduction.
up de la bulle anti magie car full en 3 au lieu de 5
Master of Ghouls: Now also reduces the cooldown on Raise Dead by 60 seconds.
déjà plus que 2 minutes si goule en familier
Night of the Dead: Redesigned to grant a flat reduction on cooldown to Raise Dead and Army of the Dead instead of a reduction from using abilities.
bon on arrive à 30s si on prend celui-ci, cela devient viable
Outbreak: No longer increases Blood Boil damage. Now gives a 7/13/20% damage bonus to Scourge Strike. Plague Strike Bonus lowered to 10/20/30%.
au moins on a un up de la frappe couteuse
Reaping: Now procs on Blood Strike and Pestilence instead of Blood Strike and Blood Boil.
donc pour gagner des runes de mort faut faire de l'aoe (moins bien qu'avant)
Scourge Strike: Damage increased. Bonus damage for diseases now increases damage done by a percentage rather than a flat amount.
up (mais toujours grosse dépendance des dégats de l'arme).
Shadow of Death: This talent has been removed.
perte de 2% de force et d'endu
Unholy Aura: Replaced with Improved Unholy Presence. Allows the death knight to keep the movement speed bonus of Unholy Presence in any presence, and increases rune regeneration rate while in Unholy Presence.
devient utile car rune qui se recharge plus vite (1s c'est déjà un truc de gagner).
Unholy Blight and Summon Gargoyle have swapped places in the Unholy tree. Gargoyle is the new 51-point Unholy talent.
plus logique car la gargoyle est plus un ultime que le nuage d'insecte. (nerf sur certains templates).
Vicious Strikes: This talent no longer affects Death Strike.
ben oui, il passe en sang et nécessite 35 pts dans l'arbre.
Voila il y a bcp de changement. Il y a des nerfs, et des up. Mais on peut voir que toutes les frappes dépendent maintenant bcp plus des maladies (qui ont une durée plus longue c'est déjà pas mal).
On va avoir un cycle plus compliqué à gérer sauf s'il laisse une nouvelle rune qui semble être essentiel (la pestilance refresh les maladie: pestilance = 1 rune sang et un seul cooldown, les 2 maladies = 1 rune frost + 1 rune impie et 2 cooldown).
C'est long, le machin des patchs est en anglais, mais les test US sont plus en avance que les européens.
Et je ne sais tourjours pas si certains talents fait pour up le dps en dual weapons sont nerf ou pas.